onsdag, mars 08, 2017

DAG 335 - löparskola

Nu är dagens D här! Idag påbörjade jag löparskolan hos Itrim Spånga. Jag har några onsdagar jag är uppbokad, men kör på det jag kan och resten får vi väl komma överens om andra tider eller så....

Så ikväll har jag påbörjat drömmen jag outade i Itrims reklamfilm, vägen mot att kunna slutföra ett motionslopp. Första målet är att kunna springa 2,5 km i ett sträck, nästa att kunna springa 5 km i ett sträck. Det har jag aldrig kunnat och det kommer bli en STOR seger för mig! Håll tummarna för mig!

Allting är möjligt, allting går! Kunde jag kämpa mig ner 28 kg, så ska jag banne mig kunna springa 5 km och övervinna det där monstret i hjärnan som i över +35 år sagt till mig att jag inte kan springa (svimmade varje gång jag som tonåring skulle springa). Nu är det dags!

Inga kommentarer: