onsdag, januari 18, 2017

DAG 286 - vägning och träning idag....

Jag har inte tränat sen i fredags, det blir lätt så då jag jobbar helg och sen några dagar i början på veckan oxå. Svårt att få ihop logistiken med resten av familjen....

Men idag blev det både vägning, 45 min träning på Itrim och sen valde jag att gå hem från gymmet (1 timme och 15 min, 6,5 km) istället för att ta bussen..... Sen krocken har vi ju bara en bil och idag behövde Fredrik den... Så han skjutade mig till gymmet imorse....

Är grymt nöjd med min vägning idag! Visserligen 1 kg "upp", men det är 2 kg upp i muskler och 1 kg ner i fett på två veckor.... Håller mig under min målvikt 62 kg, vilken känns kanonbra! Målet nu är att inte gå över 62 kg.... Eller få en vikt som stadigt ligger över 62 kg då, hoppas ni förstår hur jag menar.

Jag jobbar också på att vara snällare med mig själv. Jag brottas ständigt med känslan att jag kan göra lite mer, lite bättre.... Men jag är stolt över min prestation och att jag fortfarande håller vikten. 

Visst händer det att jag halkar dit och äter fel och för mkt, som i början av veckan då jag fick migrän. Sockersuget tog över och jag åt faktiskt en påse godis (100 g blev 350 kcal) + några mackor + två koppar kaffe med mjölk mm... Det innebar att mitt intag de två dagarna jag hade migrän så åt jag alldeles fel saker.... Men två dagar är inte så mkt och som sagt, jag brottas ständigt med att vara snäll med mig själv. Nu är jag på banan igen och äter bra igen! 

Inga kommentarer: