onsdag, augusti 17, 2016

DAG 133 - träning, vägning och lite reflektion över sommaren

Hej svejs därute!
Idag är det sommarlovets sista dag, imorgon börjar Aston 2:a klass.... Charlie är åter på dagis på fredag... Men idag är det lov och idag är det onsdag. Onsdag innebär vägdag på Itrim för mig och därför var världens bästa busungar med mig till gymmet.

För ett halvår sen hade det här att ha barnen hemma en anledning till att inte åka och träna, jag menar det är ju jobbigt och tufft att ha med dom. Och så kan det ju varit idag också, men de rustades med telefoner och hörlurar och var superduktiga! De satt i soffan hela tiden och så höll de en föreläsning för Itrimpersonalen om Pokémons och Batman. De fick mycket beröm för att de är så väluppfostrade och snälla *tack*


Hur gick vägningen då? Det gick finfint! -0,8 kg på två veckor, helt klart så går det inte lika fort ner längre. Men det är bara 2 kg kvar till målvikten på 62 kg, det känns bra och förhoppningsvis något jag kommer uppnå till min hälsoanalys vid 6 månader (om 1,5 månad).

Jag äter fortfarande Varierat, dvs två mål mat och två Itrimmål. Men borde väl gå över på Handfast Minus snart, kanske nästa vecka.... Då äter man bara vanlig mat, men utan snabba kolhydrater.


Snart är vardagen här, med mycket mer vardagsmotion i form av promenader i samband med lämning på skola och dagis, jobb och annat.... Lite lättare att få in fler steg då.

Men ska jag reflektera över sommaren måste jag säga att det har gått över förväntan BRA! Jag har unnat mig två Latte på lättmjölk under sommaren, vilket var min tanke att "belöna" mig på det sättet. Föll dit på en liten näve Pommes pinnes förra torsdagen, grymt sugen på salt... Och igår blev det en näve popcorn då jag och killarna var på bio. MEN det är allt jag "slarvat" med på 4,5 månad. Nu är det bara på't igen, hitta tillbaka till striktheten tills jag nått min målvikt!!

Så min tanke är att allt går bara man bestämmer sig för det! Jag är bekväm, en soffpotatis av stora mått mätt. MEN när jag bestämt mig har jag grym karaktär och en viljestyrka utan dess like. Kan jag, så kan alla - bara man bestämt sig!! Slarvar man en gång är det lätt att göra det två eller tre.... Det man lär sig under de första månaderna på väldigt snål kost (VLCD och LCD) är just att tacka nej även om man går på tillställningar mm... Senare gör man ju valet, är det värt en cider, två kakor eller en näve chips.... Det kanske det är, men man ska göra medvetna val... Och inte unna sig varje dag!

XO

Inga kommentarer: