tisdag, april 05, 2016

Inskrivning!

Hälsoananlys och inskrivning på Itrim i Spånga:
Vikt: 87,8 kg
BMI 33,0
Midjemått: 98 cm
BT: 170/100

Läskiga och jobbiga, sååååå jäkla jobbiga siffror!! Men coachen Maria verkar bra, så nu kör jag och det finns ingen återvändo. Bra!!

Jag har satt upp realistiska mål med två pulspass på Itrim per vecka, stavgå 1 gång per vecka och sen öka på vardagsmotionen till minst 8000 steg VARJE dag, Inte ouppnåeligt i alla fall, utan högst rimligt!

Pga det höga BT på jobbet igår så var jag till VC idag före Itrimbesöket. Då var BT ännu högre, 180/100 så imorgon ska jag ta blodprover (kolesterol, B-glukos samt sköldkörtelprover). Först ville läkaren boka in ett återbesök om en vecka och att jag skulle börja medicinera då, men då sa jag att jag vill ha hans godkännande att hoppa på Itrimprogrammet istället. Självklart, sa han, då ger vi dig TRE veckor att jobba på kost och motion. Sen blir det återbesök och koll av prover och BT igen, så får vi se vad det är då. Är det fortfarande högt, lär jag få medicinera... Men kanske bara ett litet tag då, hoppas jag!

Känns bra det här, bra i magtrakten! Att jag tänkt ta tag i vikten redan innan vi hittade det där orimligt höga blodtrycket så jag slapp få panik.

Inga kommentarer: