måndag, april 25, 2016

DAG 20 - 3-veckorsuppföljning

Idag var det dags för 3-veckorsuppföljningen på Itrim tillsammans med coachen Maria. Jag väger nu 81,5 kg, dvs -6,3 kg sedan start! BMI 30,7. Det tar sig helt klart!

Idag och imorrn kör jag VLCD med totalt 600 kcal/dag, sen blir det menybyte till LCD med 800 kcal/dag upp till 9 veckor till.... Så fort som de här tre veckorna gått hoppas jag resten går grymt fort oxå!! Samt att jag hoppas att några av de "riktiga" maträtterna är ok....

Coachen Maria var nöjd med min viktnedgång. Det är jag med såklart, kan man vara annat? Hon sa att om jag når min målvikt före slutet av juni ska jag boka tid för möte ang matupptrappning tidigare, men jag tror att viktnedgången planar ut om ett tag. Men kanske är jag "där" i sommar... Sen är det ju allt jobb kvar, att bibehålla träningsvanor och inte trilla dit matmässigt igen! Allt slit får inte vara förgäves....

På em var jag på återbesök hos läkaren, idag var blodtrycket 154/85 vilket var högre än på jobbet för en vecka sen (då 115/75), men ändå en nedgång! Mina blodprover (blodsocker, sköldkörtel och kolesterol) var bra! Mitt "onda" kolesterol lär ju minska iom min viktnedgång. Det låg inom referensvärdet iaf. Bra där!

Nu ska jag jobba vidare med kost, motion och stresshantering!

Inga kommentarer: