torsdag, november 28, 2013

TVå snabba art journalsidor

Hej!
Idag tänkte jag visa två snabba art journalsidor som jag gjort för Scrap-Perra. Egentligen är de inte "snabba" om man gör dom rakt upp och ner, eftersom alla lager av färg kräver torktid. MEN ett tips är att när du skapar andra sidor drar ut eller stänker ut överbliven färg, trycker stenciler med färg eller stämplar du använt på andra alster på tomma sidor i dina art journals. Gör du detta om och om igen har du snart en färdig bakgrund.... Och då kan du sammanställa två fina art journals på några minuter när andan faller på!


Här har jag i omgångar stämplat med stämplar jag använt på andra alster, tagit överblivet bokpapper och målat med gul och vit akrylfärg. Det stora hjärtat i bokpapper rev jag ut till ett annat, men använde det inte då utan det åkte in i denna art journal i väntan på inspiration.

När jag gjorde klart sidan i måndags så limmade jag fast bokpappret med gel medium, ritade linjer, stänkte ut svart akrylfärg och duttade dit vit light modelingpaste på sidan. För att avsluta det hela så målade jag grå Neocolor II runt hjärtat för lite djup och målade ordet "LOVE" med svart akrylfärg och en pensel. Klart på drygt 10 minuter.






Denna sida är så härlig med grönt och turkos ihop. Den började med turkos och vit överbliven akrylfärg som smetades ut, vid ett annat tillfälle blev det grön mist utblandat med vatten som penslades på.... Vid ett tredje tillfälle tryckte jag dit en stencil full med svart mist gjord av akrylfärg och vatten... De vita dropparna är från ett fjärde tillfälle då jag hade vit akrylfärg över på en palett, jag blandade den med vatten och stänkte ut med en stor pensel... Washitejpen sattes dit eftersom jag fick den på en påse då Mia skickade lite Project lifekort till mig, istället för att kasta tejpen hamnade den i min bok istället!

I måndags gjorde jag även denna sida, jag började med att skriva min text med svart akrylfärg och en pensel. När det torkat målade jag dit prickar med en vit penna. Lite light modelingpaste fick göra de små prickarna och vips så var sidan klar. Ca 5 minuter tog det att färdigställa denna sida....






Så på drygt 15 minuter fick jag klart två fantastiska art journalsidor, eftersom bakgrunderna var klara sedan länge! Så ha dina böcker framme, kladda av dina rester eller limma in spillpapper osv så går det fort att få det klart när du får inspiration!!

Inga kommentarer: