måndag, juli 01, 2013

AJ: Believe

Jag inser att jag mer och mer älskar att göra bakgrunderna! Jag limmar in bokpapper eller symönster eller annat i mina böcker, målar på dom med lite fina färger och sen ligger den till sig ett tag.... Denna sida är en sån sida där jag började med att limma in  symönster i olika lager. Sen målade jag med Goldenfärg, nämligen Magenta. Den är så himla läcker och färgstark.

Sen låg sidan, typ i 1 månad.... Tillslut kom jag på att jag ville göra en liten ballerina-fe med en kjol gjord av gamla Bibelpapper (nope, jag har inte rivit ut papprena själv ur en bibel utan har fått dom i gåva av någon för länge sen). Det blev verkligen söt tnär jag blev klar :) Är nöjd med denna sida....

Bakgrund, hår, blommor och kläder är målade med Golden. Hennes strumpor är målade med vit Poscapenna och sen svart Pilot Pen ovanpå.... Ansiktet är målat med hudfärgad akrylfärg och sedan skuggat med Prismacolor (syns mer irl) och ögonen är målade med Inktensepenna....










Inga kommentarer: