onsdag, februari 06, 2013

Influensatider....

Vi brukar klara oss från de värsta sjukdomarna som härjar året om.... Nån släng av magsjuka ibland (inte jag då), lite snuvor och hosta och nån enstaka av oss kan få influensa (sällan jag)... Men i mitten av förra veckan blev både jag och Fredrik sjuka, först han och sen jag nån dag senare. Hög feber, grymt ont i kroppen, hosta, huvudvärk.... I söndags kändes det som om jag ville krypa ner i sängen och aldrig krypa upp ur den igen. Så sjuk blir jag typ aldrig!

I måndags blev Aston febrig och igår fick Charlie feber, båda är snuviga som 17.... Fredrik har fortfarande en konstig känsla i kroppen, min temp har gått ner först idag och ligger på 37,6 ungefär (brukar ligga på 36,4 i vanliga fall). Jag har alltså haft feber i en vecka!

Jag pratade med VC igår, de sa att jag kan avvakta lite till eftersom febern sakta sjunker nu. Men att jag bör vara helt feberfri 1-2 dagar innan jag börjar jobba igen. Så helgens jobb går bort och idag ringde jag och sa att jag är hemma hela helgen. Sen är jag ledig måndag och tisdag och jobbar igen på onsdag. Då SKA jag vara helt frisk igen! Hela familjen ska vara det då!!

1 kommentar:

Jozebelle sa...

Usch och fy det lät inget vidare, jag har haft en grym huvudvärk i dag och lite yr i bollen. Hoppas det inte är någon influensa. Men det finns här i området så....det är bara att avvakta.