torsdag, augusti 23, 2012

Akvarell: Lamm (från skiss till färdigt alster)

Tidigare våras och tidigt i somras så gick jag en helt fantastisk art journalkurs för den underbart duktiga konstnären Junelle Jacobsen. The art of wild abandonment heter kursen....

Jag är otroligt inspirerad av Junelles stil, allt hon gör lockar mig att skapa. Allt från hennes målningar till mixed mediatavlor och art journals.

Jag har inspirerats väldigt mycket av Junelle då jag målade "tavlan" här i mitt inlägg. Men ska ju inte sälja dessa målningar jag gör, jag leker med former, lär mig skissa och måla - allt för att försöka hitta min stil då det gäller att skissa, måla, pyssla med art journaling och mixed media :)

Jag började med att rita en skiss i min skissbok... Själva skissen är gjort på 1/4 av skissbokens sida, jag har skissat smått alltså :)


Där fanns skissen i flera veckor innan nåt hände, en kväll bläddrade jag i skissboken och tog tag i att skissa upp "samma" teckning i mitt akvarellblock. Sedan har jag målat sidan med mina akvarellkritor Neocolor II och även med lite glittrande Twinklings H2O.


Lammen är klart Junelle-inspirerade, de hon ritar är ju så fyndiga, enkla och söta så jag har varit tvungen att testa själv.








6 kommentarer:

Anna sa...

Underbar tavla Helene!!

Sommarkramen Anna

Annette sa...

Åh, den är helt underbar, älskar den!! Jag skulle gärna köpa den och ha här hemma på väggen. Söt, rolig och konstnärlig. Och så gillar jag får och lamm. Inspirerande! Ha en bra dag, kram

webmosterhelene sa...

Tack sötnosar :) Ni värmer mitt hjärta, är ju inte så van att måla och det är lite nervöst att visa upp den delen av mig. Man blir sårbar på nåt sätt....

Anonym sa...

Såååå fin raring!
pussåkram /K

Sara sa...

Åh, den blev ju jättefin! :)

Jag går den kursen nu... och det är verkligen befriande att våga börja skissa.

Jozebelle sa...

Men den vart ju jättebra!!!