lördag, juni 02, 2012

Litet break....

Ja, hoppsan. Det blev ett litet break igen. Men jag ska schemalägga alster och sånt som ligger och väntar. Och så uppdaterar jag återigen bakåt ;-)

Min kamera har slutat att autofokusera.... Så jag har problem att fotografera,  så jag har liksom kommit av mig lite. Först pajjade min Canon EOS 40D i nov/dc förra året och nu min gamla gamla trotjänare Canon EOS 350D. 40D:n hade 3,5 år på nacken och 350D:n har ju 7-8 år på nacken och med tanke på alla fotografier jag tar så är det inte konstigt att de kastar in handduken. Det är så jädrans trist bara.... Visst suktar jag efter en ny kamera, MEN det är inte lägligt nu. Men vi ska nog ta och beställa en i helgen iaf, jag klarar mig inte utan kamera. När jag börjar jobba igen så ska jag lämna in åtminstone 40D:n på reparation eller iaf få kostnadsförslag på vad det kan tänkas kosta att reparera den.

Men luften gick liksom ur mig när båda kamerorna gick sönder och även om jag - än så länge - kan fokusera manuellt med trotjänaren så är det inte så lätt att hinna med och ta de foton man vill ta....

Ska försöka ta mig i kragen och bloggandet igen iaf....

1 kommentar:

Jozebelle sa...

Åhhh vad trist!

Hoppas du finner någon som är okej tills vidare!