fredag, maj 18, 2012

Dagens foto - 120518 - premiärtur i cykelvagnen

Idag monterade vi ihop cykelvagnen vi fått av mina stora killars pappa, och tog en kort premiärtur med småkillarna i den på kvällskvisten. Det var egentligen läggdags, men vi tog en kort tur på ca 15 minuter och vi kan väl säga att de små ÄLSKADE det. Charlie ville inte ens gå ur vagnen när vi kom hem *s*

Hur gör man med barnen i såna här kärror?! Behöver de ha hjälm?! Den är ju stadig och så, de sitter fast men behöver de kanske ha hjälm iaf?! Charlie har ingen i dagsläget, men vi kommer ju köpa en lekhjälm till honom oxå.


Förväntansfulla, snart drar vi!!!

3 kommentarer:

Lilla07an sa...

Mina ungar har inga hjälmar på sig i vår cykelkärra. Men det är väl bra att dem har det, kanske. Så länge dem inte kan ta av sig bältet själva och börja få för sig att hoppa ur så är det ingen fara. Är väl om man cyklar som en galning själv då eller upp å ner för kanter som gör att vagnen skulle riskera att välta. Mycket trafik? Äh, jag vet inte. Vi har inte ansett oss behöva hjälmar.

Anonym sa...

Jag tror man ska ha hjälm i, det kan ju hända att man blir påkörd eller nåt. Fast då kanske inte hjälm hjälper i alla fall:( Vi har en sån vagn också och har i alla fall tänkt att ha hjälm. BVc rekommenderade det.
Monica

bitte71 sa...

Vi hade en sådan kärra när tjejerna var mindre, de hade hjälm på sig i den. Men jag vet inte om det egentligen behövs - de sitter ju rätt skyddat i den. Men det kändes bättre på nåt sätt att de hade hjälm iaf...