söndag, juni 19, 2011

Dagens foto - 110619 - underbara fläder!

Idag har jag mestadels haft migrän, inget vidare faktiskt. Men med tanke på att det regnat mest hela dagen idag så har det inte varit nån katastrof. Men det var lite lite uppehåll på förmiddagen så jag kunde rensa klart ute på stenplattorna. Annars har det regnat och regnat och ösregnat. Vid 19-tiden blev det dock ett litet uppehåll och tre killar rusade ut för att plocka fläder åt mig... Detta är en av de saker jag älskar med att bo i vårt hus, att det finns lite bär och annat som vi kan göra lite egna safter och krämer och sånt med!

Här är dagens skörd!


Martin hjälper till! Flädern står på grannens tomt, men grannen säger att allt som hänger över på vår tomt - vad det än är - är vårt ;-) Vi bugar och bockar, för det "lilla" som lutar över vårt garagetak kan ge oss ett gäng satta saftsatser igen!!


Har gjort andra omgången flädersaft ikväll.... Tror det kommer bli en eller två omgångar till innan jag är nöjd ;-)

1 kommentar:

Jozebelle sa...

Själv är jag inte så förtjust i fläder. Men inne på Söta Saker, http://sotasaker.com/fladervader/
finner du flera recept!!!