torsdag, februari 17, 2011

Sista mvc-besöket??

Har precis varit på mvc, man kan ju hoppas på att det är sista mvc-besöket. Annars har jag ultraljud inbokat 28 feb och sen ett till besök på mvc den 4 mars. Men med beräknad födelsedag för Myran den 26 feb, så får vi hoppas att nästa mvc-besök är ett återbesök istället ;-)

Vi mår fortfarande bara bra (ja, jag har ju min hosta, men det har ju inget med graviditeten att göra och jag är snart frisk). Myran verkar må toppen därinne :-)

Dagen i siffror:
Vecka 38+4
Vikt: +7 kg sen inskrivning (ingen uppgång på 2 veckor)
Blodtryck: 110/70
Urinprov: ua
Fosterljud: ca 150 slag/ min
Symfys-fundusmått: 34 cm (fortf minsta magen av 4 graviditeter)
Fosterläge: huvud ner, fixerad

Ha en härlig dag! Nu ska jag åka hem och hämta mitt lilla bustroll på dagis. Hoppar över vattengympan idag, pga hosta. Så får vi se om jag åker nästa torsdag.

Tjingeling

{Bloggar på språng med min iPhone}

3 kommentarer:

Anna sa...

Oh, vad spännande! Snart har ni en liten bebis igen!

Petra - Mamma till Kevin och Nathalie sa...

Spännande! Ska du redan ha, va snabbt din graviditet har gått, tycker jag men säkert inte du :)
Spännande iaf och hoppas myran vill titta ut på BF :)
Kramar i massa Petra

Jozebelle sa...

Okej visst är det sista gången ni är där! Nu vet ju du vad det är så då är det ju inte lika kul att gissa vilket kön det är, fast det är klart det kan ju vara fel du sett eller fel info du fått *försöker intala mej*. Jag tror på en liten tjej, toro jag sagt killa förut men jag tror på en tjej och fortfarande den 3:e mars (efter att jag ändrade, tänk nu om det är rätt, sa nog den 21:a då tror jag bestämt, fast då tror jag jag sa kille, garderad *S*)

Bara bebisen är frisk egentligen, ut kommer den ju...fast det är skoj att gissa med. Ha det så bra och passa på att vila så mycket det bara går!