onsdag, juli 14, 2010

Dagens foto - 100714 - meka bil som pappa ;-)

När vi flyttade till huset så fick Aston en elbil av vår granne mitt över i trapphuset. Den är till stoooor glädje redan nu, även om batteriet inte fungerar och Fredrik inte kollat det än (Aston kan ändå inte köra på riktigt än, så vi har ingen brådska). Men bilen är oerhört uppskattad att klättra i, sitta i och köra på "låtsas" och nu har Aston även upptäckt att han kan öppna motorhuven. Han går in i förrådet, hämtar verktyg och så mekar man som pappa gör!



Duktig kille!


Kolla olje- och vattennivån kanske?


Klaaaar ;-) Då är det dags att köra lite...


Jag tycker det är fascinerande att se hur Aston (och alla små barn såklart) noterar vad föräldrarna gör och tar efter. Aston kör med sin leksaksgräsklippare och har på hörselkåpor - för så gör pappa! Han tittar på pappa som mekar bil och upptäcker att han kan öppna motorhuven på sin bil. Han öppnar lådan under tvättstället i badrummet och pekar på pappas rakhyvel och sen på sin kind - han vill ju raka sig som pappa!

Även mina grejer tar han efter såklart! Han vill borsta håret (även om det nu är kortare), varje morgon tar han fram MIN deo och drar i armvecken (med lock på iofs) och om jag sminkar mig så vill han oxå ha ögonskugga och mascara - fast då fejkar vi att vi målar, men det vet ju inte Aston ;-)

Jag älskar att följa hans utveckling, hur han tar efter mig och Fredrik och såklart storebrorsorna :-D Kärlek på hög nivå!!

2 kommentarer:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Nämen gulle vad fin han är i kort hår!!! De blir som små pojkar direkt! Äh vad knäppt det lät men du förstår säkert! Viggo skulle nog gärna också ha en elbil, guuu vilken biltok han är redan:) Kram!

Marie/Mison sa...

Jo, sånt är helt underbart att föja. Jag ser hur Alice följer allt Max gör med stort intresse. Kanske mer än vad vi gör faktiskt. Brorsan är verkligen idolen! Snygga layouter du gjort här nedan. Gillar också de papprena, men har inte scrappat dem så mkt. Imorgon är du välkommen att rösta på mig hos the Studio (info hos mig).