fredag, mars 26, 2010

LO: Vår bland vitsippor & kottar

Visst kan man tro att jag enbart scrappar till mina dt-uppdrag, men så är inte fallet :-) Det händer titt som tätt att jag faktiskt scrappar helt utan att ha ett enda uppdrag i tankarna. Som denna LO om lilla Aston i vårgräset! Fotona är helt ljuvliga, men blev himla svåra att scrappa bara därför. Har så många fina från den dagen, så jag måste nog ta tag i några fler ;-)

Fotona lockade mig till att scrappa med ett av få Websterspapper jag har, de är underbara och liksom färdiga på nåt sätt...


Jag har använt en överbliven Primaförpackning, målat med brun akrylfärg och sen på med genomskinlig crackle paint. Häftig effekt!


Jag scannade in fåglarna på pappret och klippte ut några för att sätta i blomrankan. Ett klart häftigt sätt att anpassa dekorationer till sitt alster :-D


Den här ovala dekorationen hör till denna pappersserie, jag fick det av goaste Carina på min senaste Kungsholmsträff. Så rart! TACK! Här sitter ytterligare en utklippt liten fågel och kikar. Eftersom jag scannade in fåglarna och gjorde dom till olika storlekar så blev sidan lite mer dynamiskt :-D

9 kommentarer:

Millanprillan sa...

Helt underbar layout! Love it! :)

Kram
/Millan

Wildärtan sa...

Mmmm - smarrigt snyggt!!

Anonym sa...

Det var så lite så! layouten blev ju helt underbart ljuvlig. Så smart med de små söta fåglarna. Hoppas nreciei hunnit landa i nya huset och lycka till! Tyvärr har jag förhinder nästa träff, jag får sikta in mig på träffen i maj om vi inte ses på scrapgalens träff den 8/5? Fram tills dess ta hand om varandra och Kram/Carina Å

Malin/malwa sa...

Vilken vacker LO! Och så smart att scanna motivet!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Oj, vad duktiga ni är och jobbar på! Skönt att få packa upp alla scrapsaker misstänker jag! Smart att kunna förvara lite i klädkammaren! Underbar lo (fast visst är det Webster, blink) i romantisk Helene tolkning! Snart bär det av på träff! Kramar!

Julia sa...

fiiiiin LO!! svåra papper det där
kram

Linda Dekorerar sa...

Fantastiskt fin !

Annelie sa...

Alla tiders snyggt!!!

Vibeke sa...

Wow - denne likte jeg så godt!! Utrolig lekker layout du har gjort her!!:)