måndag, december 21, 2009

Julklappstips - äggkartong med virkade ägg

Den som känner mig vet att jag tycker om pedagogiska leksaker, och att göra den själv är ju himla skoj! Då jag stekte pannkakor i torsdags kom jag på att jag skulle spara en äggkartong och virka små ägg till den i olika färger.

Nu när Aston är så pass liten är det ju skoj att plocka i och ur äggen, men när han blir äldre kan vi även "jobba" med färgerna :-)

Såhär blev min kartong med de virkade äggen...








Jag passade på att fotografera min process och gjorde samtidigt en artikel till SWE-bloggen, den hittar du här

Mönstret har jag hittat här, egentligen små ägg för påskriset. Men de passade perfekt i äggkartongen :-D

7 kommentarer:

Teres sa...

Underbar gåva. Dessutom ser de ju riktigt smarriga ut;)

Mysmasken sa...

Gud så läckert! Man kanske skulle försöka lära sig virka? Jag har ju klurat ut hur man stickar, men det där med att virka fattade jag nog aldrig :P
Jag tror nog att Peanut skulle bli väldigt glad över en rosa äggkartong... Tur att jag har tid på mig än ;)

Anna sa...

Så söta:-)

Enikö sa...

Duktiga dig! Så påhittigt och så fint! :)

bitte71 sa...

Så jättesmart!! Det här ska jag göra (plus 1000 andra saker...) till tjejernas leksakskök!
Tack för att du inspirerar.

Hannak sa...

Vilken fin idé!! Tror jag ska försöka hinna det till Lillens ettårsdag. Gillar dem massor!

Maria sa...

Otroligt fint Helene...du är så duktig! Kram Maria