fredag, december 11, 2009

Dagens foto #347 - 091211 - projekt Virkad luftballong på G

Såhär långt har jag kommit, själva ballongen och korgen är klar. Min luftballong blir minimini eftersom jag använder mitt favoritgarn, ett tunt bomullsgarn istället för rekommenderat akrylgarn (ska nog göra en i akrylgarn sen oxå, för att se skillnaden). Men den blir himla söt!

Kan ju inte följa ett mönster till punkt och pricka utan måste göra om lite, så jag gör en vit rand på min ballong och hoppar över prickarna (nu ser ballongen lite konstig ut, men den är inte fylld med vadd än).


Sen har jag ju lite sjuk humor ibland och bara måste köpa den här virkboken. "Happy Hooker" *s* Kan det bli bättre? Hihihihihihi.... Den är på engelska och jag tänkte ge mig på att läsa lite om engelska mönster och beskrivningar och det fanns en hel del söta grejer i denna bok.


-----------------------------------------------------------------------------
Kika in HÄR för att se länkar till de andra duktiga "Dagens foto"-fotografer

4 kommentarer:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Men vad duktig du är!!!!

hellenbell sa...

den som kunde virka ändå...

Anonym sa...

Vilken härlig lufballong du gör! Jag vill se hur den blir när den är färdig :).

Maria sa...

Urskän titel...asg....kram