lördag, oktober 17, 2009

Gaaaah, hur många LO:s kan man ha....

...liggandes i hög?? Jag hade över 300 st liggandes i en hög... Tog fram de tomma plastfickor jag hade över och ett tomt 12x12-album... Så 42 LO:s har jag fått in iaf.

Har precis beställt 3 nya album + ett gäng tomma plastfickor oxå, så får jag in nååååågra fler. Hoppas de albumen kommer snart! Ska försöka ge mig på att köpa 1 album i månaden ett tag framöver, så jag får in fler layouter. Efter jul får jag köra en omgång till med fler album + plastfickor en månad så ALLA sidor kommer in....

Om jag scrappar drygt 20 LO:s på en månad, då räknar jag i överkant för jag ligger nog på 10-16 sidor per månad ungefär, och får in drygt 40 sidor i ett album. Då behöver jag 5-6 album om året. MYCKET plats behövs det... Tids nog behövs jag alltså "bara" köpa album varannan månad, men tills jag fått in alla jag har på hög, så...

Såhär kan jag ju inte göra ;-) Låta alla sidor ligga i en hög, varför har jag varit så lat? I takt med att högen växt så har jag liksom blivit ännu latare *s* Och albumkostnaden är ju dryg ;-)

Är du duktig på att sätta in layouterna direkt i album? Har du alltid tomma album eller tomma plastfickor att sätta in dom i? Eller gör du som jag, samlar på hög?

Jag ska iaf försöka bli duktigare på att få in sidorna i album framöver! Får ha några album för de nya sidorna som görs, så får de gamla layouterna ligga på hög och sorteras in successivt. Eller ska jag göra tvärtom? Hmmmm

9 kommentarer:

yes sa...

Måste ändå vara en härlig känsla att ha så mycket skapat om än i hög :)Jag försöker sätta in mina Lo`s var efter jag skapar.
kram ylva

Helena Påhlsson sa...

jag har alltid satt in i album direkt. men nu har det sackat efter och eftersom jag är DT på scraproom så bor ju mina LOs ett tag där först men rätt var det är så kommer det hem en hel drös. Just nu har jag 10 som ligger men jag har album och plastfickor **skäms** Vilka album köper du ?

Helena sa...

Jag har faktiskt funderat hur du gör med alla dina LO:s, du som skapar så MYCKET!!! Själv sätter jag in dem allt eftersom de skapas i album. Det har blivit så från början (lyckligvis) det blir mycket jobb och pengar annars när ALLA ska in på en gång. Enda nackdelen är att albumen tar så otroligt stor plats, sidorna är ju oftast rätt tjocka och fyller ett album alldeles för fort!

Syns på träffen imorgon!

// Helena

~Karin~ sa...

Jag är som du..samlar på hög *ler* Har två nya fina album som bara väntar på att jag ska sätta in mina LOs! Lite lat jag med tror jag! :)

Ses imorn!
pussåkram

ScrapFia sa...

Det är nog ganska vanligt...att samla på hög alltså (tror det är hamstern i oss som kikar fram..). Nej, ingen hamster men snarare att man vill ha LO'n framme för att titta på den och se om det är ngt som ska ändras. SEN åker den in i ett album. Visst är det en investering det här med album, men jag ska erkänna att jag gör mina själv. Det finns ju bokskruvar att köpa på järnaffären och kartong går alltid att leta reda på! Se'n blir det en tur till sybutiken för att hitta en billig stuvbit och några timmar senare står man där med ett nygjort album som fortfarande luktar lim ;) och kostnaden blir inte mer än högst 50 kr! Beroende på kostnaden för tyget eller vad man nu väljer att klä med.
Där fick du ett tips att prova nå'n gång när du har lite tid över (typ halv 4 på morgonen...)
Må så gott!
Kram Eva/ScrapFia

PERNILLA sa...

mina färdig lo´s sätter jag i en klämma som sitter på väggen. när lo:n är fotad åker den in i album. billiga a4-album är det som gäller för mig. ett album klätt i väv kostar 80 kr och varje plastficka
1 kr.

Kristiina sa...

Jag köpte 10 svarta album som bestäldes från USA (fick lite lägre pris på det sättet plus att då har jag "alla" album i samma stil). Jag har circa 600 plastfickor (lettersize eller vad det mindre formatet nu heter) så om du får akut behov så kan jag alltid sälja till dig :)

PS: jag är inte alls lika duktig som du så jag är avis på din produktivitet :)

Millanprillan sa...

Jag försöker sätta in mina LO:s vartefter att jag har fotograferat dem, är också ett sätt för mig att hålla reda på att de är fotograferade (eftersom man allt för ofta hinner glömma sånt annars ;)). Jag brukar köpa mina album på Clas Ohlson. Det är riktiga scrapalbum, inte de vackraste kanske, men det är ju lätt att göra om dem, om jag inte minns fel så kostar de ca 90:- Det är ju så mycket annat smått och gott jag vill lägga pengarna på än dyra album... ;)

Kram Millan

Hanna-Marie sa...

jag sätter alltid in mina i album direkt när jag har fotograferat dem. försöker att alltid ha tomma plastifickor och skaffar nya före de tar slut :-D oj vad duktig å präktig jag lät nu :-p men så är det, jar är ltie av en kontrollfreak när det gäller visssa saker så jag skulle nog må psykiskt dåligt över å ha dem på hög :-D