måndag, september 21, 2009

Aston säger "Lilla"....

Aston säger "Lilla" och hytter med fingret - då ska vi sjunga "Lilla Aston" (melodi: Lilla snigel). Han skrattar gott varje gång vi förstår :-)

Han gör nästan alla rörelser till Imse Vimse Spindel, bara från en dag till en annan.

Han går runt och klappar sig på magen och då ska vi sjunga "Klappa händerna så fort du kan" och blir lycklig när sången är slut. Han fortsätter klappa och jag fortsätter sjunga.

Alla bilar säger "Mmmmmmmmmmmm"...

Ber man Aston om nappen, så får man den...
Han pekar på mig om han vill ha hjälp med något... Frågar man om han vill ha hjälp så visar han saken man ska hjälpa till med.
Säger man "Akta dig" försöker han rymma *s*
Han drar i mina scraptidningar när han inte får uppmärksamhet, för all uppmärksamhet är väl bra? Även när man får en tillsägelse ;-)
Han hämtar alfabet efter alfabet ur en korg jag har i min scraphörna och ger till mig med ett leende varje gång. När jag tackar så ler han och går och hämtar ett till *s*

Så här är livet med en levnadsglad 1-åring i huset :-D

1 kommentar:

Magda sa...

Så mysigt d låter :)