torsdag, juli 09, 2009

Här är vi!

Idag var jag och Aston till doktorn. Hon lyssnade på lungor, tittade i öron och i halsen. Troligen är det "bara" virus för det mesta såg bra ut. Möjligtvis lite "fult" i öronen och att han är lite röd i halsen. Men inget som man vill ge penicillin mot, vilket iofs är bra. Jag ger ju helst inte penicillin, men det vore skönt om Aston fick blir frisk på riktigt nån gång. Han andas dock bra, det rosslade inget i själva lungorna även om han ibland är slemmig då han hostar och blir rosslig ibland.

Han fick även ta ett stick i fingret för att vi skulle se om han har infektion i kroppen. Nu var det bara lite förhöjt CRP, men inget som indikerade på ordentlig infektion eller något bakteriellt...

Vi ska tillbaka imorgon och se över Astons infektionsprover, alltså ta nya. Men doktorn vill kolla honom i öronen imorrn igen och även se hans nya provsvar.

Nu sover han sen 3 timmar tillbaka, han hade 39,6 grader i temp vid 1-tiden. Han fick Ipren och har sovit sen dess. Lilla gubben...

Ser framför mig ytterligare en krånglig natt, de två senaste nätterna har han vaknat och inte velat somna om på några timmar...

4 kommentarer:

ankiann sa...

Nämen lilla gubben! Han måste få vara frisk nu!

Carina (62CarinaZ) sa...

Känner med dig, våran Romeo var på vårdcentralen ca 1ggr/v hans första 1,5 år. Jag var desperat jag var helt övertygad att något var riktigt fel. Men samma dag dom tog "imunförsvar" prov så sluta han vara sjuk??!!?!!
Nu är han nästan aldrig sju "pepper pepper"
Kram på er, det blir bättre jag lovar.
Carina

Michelin sa...

Hoppas han kryar på sig och att du får sova på nätterna.
Jag brukar alltid tänka: Små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer, och det stämmer ju i och för sig.
Men det känns nog som mest inombords när dom är små och försvarslösa.....
Önskar er en fin sommar!
Michelin

Jane.D sa...

Stackars liten! Hoppas han för bli riktigt frisk snart!
Förståndigt av både er och läkaren att inte ge penicillin i första taget. Både jag och nästäldste sonen är allergiska och det är inte skoj när man verkligen skulle behöva en kur.

Håller tummarna för att ni får en lugn natt med mycket sömn.