lördag, januari 10, 2009

Vad har jag för kamera?

Fick precis en fråga om vad jag har för kamera...

ewe sa...
Fint foto på pojkarna dina (2 av dom iaf). Vad har du för kamera? Trevlig kväll! Kram/E


Mitt svar:
Jag har två digitala systemkameror. Dels en Canon EOS 350D, som jag köpte sommaren 2004, och dels en Canon EOS 40D som inhandlades sommaren 2008. Jag har en extern blixt till 350:n... Har i dagsläget 4 objektiv och drömmer om åtminstone ett till :-)

Älskar mina kameror!! Utan dom vore livet himla mycket tråkigare *s*

Fråga på om ni undrar nåt, kan jag svara så gör jag :-)

3 kommentarer:

Milli sa...

Har frågat tidigare men frågar igen, vad är det för någon blixt du använder?

Millanprillan sa...

Hej Helene! Tänkte just fråga dig om det är okej att länka till dig eftersom jag tycker att din blogg är så härlig och ger så mycket inspiration, men så såg jag den underbara idén hos "badanka" om "dagens foto" och hittade även den här hos dig, så nu länkar jag om det går bra? Har inte fått upp alla mina bilder ännu eftersom jag är alldeles grön på det här med blogg, men det har iaf fotats, och kommer bilder strax! Tänkte även fråga vad du har för slags objektiv till din kamera? Har just köpt en canon eos 1000 och skulle vilja ha ett objektiv där man kan komma "nära inpå", men det hela är ju en stor djungel och det är svårt att veta vad man ska välja! Tack för all inspiration! :)
/Millan

Anonym sa...

Okej. Jag sparar till en systemkamera nu. :-D Bilderna blir juh helt underbara! Ha en fortsatt fin söndag! Kram/E