onsdag, december 03, 2008

Frågor till mig?

Jag får endel frågor från mina bloggläsare bland kommentarerna och på mailen... Det gäller min fotoutrustning, hur jag redigerar bilder, hur länge jag scrappat, vad inspirerar mig, hur många barn jag har, hur gammal jag är - ja, allt möjligt alltså...

Tänkte att jag kanske kan samla endel frågor här i detta inlägg och svara på endel av dom frågorna i ett senare inlägg?? Har du några frågor till mig? Nåt du funderar på? Det kan vara vad som helst egentligen.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Var i Stockholm bor du? Gata?
Var i Stockholm jobbar du?
Tänkte på att du nämnt hur du promenerar mellan hem och arbete, blev lite nyfiken på det bara.

Anonym sa...

Är bara du som uppdatterar och arbetar med Swe-blogen, eller hänger badanka med ibland också?

Anonym sa...

Jag undrar hur din scrap-hörna ser ut! Eller det kanske är ett scrap-rum..? Själv har jag ingetdera, jag tar fram prylarna till soffbordet när det är dags att pyssla!

Jag undrar också vad du har scrappat för album, alltså vad de heter och vilka format de är i.

Kram
/isabeli

Anonym sa...

Jag förstår att du inte har tid att läsa så många andras bloggar, men du måste bara kolla in det här

http://www.lifeinmotionphotography.com/photoblog/?p=1303

Jag har tipsat dig om sidan förut, men det här kan du inte missa. Så söt. Jag önskar att jag också bodde i Austin, Texas så jag kunde boka en session för mina barn!!!

Sen undrar jag om du har ng erfarenhet av att köpa begagnade digitalkameror? Jag funderar på det, eftersom jag för tillfället inte har råd med en helt ny.

Kram

Anonym sa...

Tack för tipset i min blogg! hade ingen aning om att de ändrat nått sånt och hur de funkar.

å för de andra, blev jätteglad att du skrev att du följer min blogg :-) din ligger ju självklart bland mina favoriter :-D

å nu kom jag på att jag kommenterar i ditt "frågor" inlägg så då kanske jag måste ha en fråga åxå ;-)

hmmm, hmmmm, jooo det här med reflexskärmar :-D kanske du kunde berätta ltie mer om sånna? alltså jag känner mig helt lost när de gäller sånna grejer, hur använder man dem? och vad är de bra för m.m. m.m :-D blev ingen liten fråga heller ;-)


kramar

Kristin sa...

Jag undrar hur du sätter ihop 3 foton i en och samma bild så som du tex gjort med Astons månadsbilder?

/Kristin

Caroline sa...

Jag läste din beskrivning av hur du gör bakgrunder mörka. Jag får dock inte rätt på det, när jag trycker på handen händer inte ett smack, det kommer inte upp något där man kan välja storlek på penslar.

HegeT sa...

Hei.

Jeg er stor fan av skissene dine, og er stadig inne på skissesiden din. Nå er den ikke blitt oppdatert på en stund, og det kan jo ha sine årsaker.... (Aston).....

Så da kommer egentlig spørsmålet mitt...Kommer du til å legge ut flere skisser?
Håper inderlig det, for jeg har blitt helt "avhengig"....

Kos deg med alle familiemedlemmer i førjulstiden...

Klem
HegT

~ Sophia ~ sa...

Precis som Lambisoft skrev, har jag det oxå. Kan det bero på att jag bara har PS elements?
Får inte upp någon text med burn tool. Handen finns men är till för att zooma..
Tips?

Kram, Sophia

Miss Goldie sa...

Hej!
Jag undrar hur du gör för att få länkar (här i bloggen) att öppnas i en ny flik. I ett inlägg hade du t.ex. en länk till tvspelsweb.se och då man klickade på den så öppnades den sidan i en egen flik. I min blogg öppnas det i samma flik som bloggen - irriterande tycker jag :-)
Hoppas du kan hjälpa!

Miss Goldie sa...

Hej igen!
Kom på en fråga till :-)
Hur lång tid tar det ungefär att göra ett foto med svart bakgrund med burn tool? Jag testade nyss och det tog nog 20-30 min för mig. Det är så svårt med hårstrån, hur gör du där? Hur många pixlar har du på verktyget då? Man måste ju ha pyttelitet för att gå mellan alla hårstrån och det tar sån tiiiid! :-)

webmosterhelene sa...

Sophia, du tar fel "hand" i Photoshop. Du ska använda den som håller ihop tumme och pekfinger, tror den ska finnas även i Elementsversionen... Den heter Burn tool

Milli sa...

Du som har så många objektiv, har du med dig alla när du går ut osv? Hur förvarar du då dom? Min väska är så gott som knökfull med kamera och 2 objektiv, ett paraply, plånbok och telefion och ändå är den väskan stor. Så jag är nyfiken på hur din förvaringsväska ser ut :)