lördag, september 13, 2008

Tack tack!! Vi är så lyckliga!!

Hej alla!!!

Precia som Åsa skrivit så föddes vår lilla prins igår kl 5,00 på morgonen! Vi är fortfarande kvar på BB hotellet, då amningen inte vill komma igång pga att han inte riktigt har sugreflexen än + att ena nyckelbenet är av och han haft ont. Men han är så lugn, fin och så vacker!

Förlossningen gick fort, vattnet gick kl 22,30 i torsdags och kl 1,30 var vi inne på förlossningen då jag hade regelbundna (3-6 min) och urstarka värkar från första värken. Döm om min förvåning då jag BARA var öppen EN enda ynka cm. Blev såå besviken först, men det var TUR att vi var inne på förlossningen eftersom det gick grymt fort sen. Värkarna gjorde så grymt ont, det var tryck i varenda en, bebbens hjärtljud gick ner ordentligt så de fick ta ett blodprov på hans huvud för att se att han mådde bra i magen. Och det gjorde han. Livmodermunnen svullnade vid huvudet på honom, och släppte inte riktigt fram honom så bm var lite grym och tryckte tillbaka kanten över huvudet på honom... Såååååå ont!!! Men 10 min senare var han framme!!!

Jag har aldrig haft så ont vid mina tidigare förlossningar, det gick visserligen ungefär lika fort som vid mina tidigare förlossningar. Men hade inte den svullna kanten funnits där hade det gått ännu fortare. Men 6,5 timme ska man inte klaga på, och från 1 cm tills han var ute tog ju faktiskt bara 3,5 tim

Prinsen vägde 3580 g och var 51 cm, massor med mörkt hår och den sötaste pussmunnen!

Jag mår toppenbra och känner mig trygg i det här, även om vi får pumpa ut råmjölken och komplettera med tillägg. Jag vet att amningen kommer igång när han är redo, kan tänka mig att hans nyckelben behöver läka :-)

Imorgon kommer vi åka hem och jag ska uppdatera med lite bilder då :-)

Vi är såååå lyckliga, tänk att jag fått uppleva detta mirakel en gång till!! Så fantastiskt ljuvligt!!

Välkommen ljuva prins!! Som vi väntat!

15 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

Så ljuvligt, Helene! Förstår att ni njuuuuuter. *gåshud på hela kroppen* Fortsätt att ta hand om varandra. :-)

~Karin~ sa...

Låter helt underbart (ja, jag sållade bort det där med ont) att mysa med lilla prinsen!! Myyyyys på rara vänner *pussåkram*

Anonym sa...

Åh blir så rörd här, helt underbart och fortsätt njuta....
Kramis/LenaS

Jag... sa...

aaw så mysigt! Stort grattis än en gång!

Anonym sa...

Så underbart att han äntligen ville komma! Grattis och lycka till med er nya lilla familjemedlem.
Njut och ta hand om varandra!
kram! stina

Anonym sa...

Stort grattis och lycka till!

Anonym sa...

Jag får gåshud och jag har tårar i ögonen, så fantastiskt mysigt att han är här! Stooort grattis!!!

Christine sa...

Så sööt!!! <3
Grattis igen =D

Anonym sa...

Grattis till er fina lilla baby! *tårögd*

Miaa sa...

Grattis en gång till!! Så mysigt och underbart! Fortsätt mysa!
MVH Miaa

Anonym sa...

HÄRLIGT, visste att det skulle bli en pöjk. Kände det på mej :-)
Stort grattis till alla i Helenes familj önskar Cissi som tampas med sin 8 månaders BUS.
KRAM KRAM

Anonym sa...

Grattis till hela familjen!

MiaMaria sa...

Grattis till lilla prinsen :)

Anonym sa...

Stort GRATTIS!

Michaela Lejonberg sa...

Grattis till lillkillen:-)