söndag, september 21, 2008

Lilla sömntuta!!

Ibland är Aston en sömntuta, som sover och sover och sover! Igår hade vi frukostbesök av Micke, Mona, Matilda, Johan och Annika. Och på kvällen kom det middagsbesök av Astons kusiner Ina och Elsa + deras föräldrar (nej, jag orkade inte ta kort, men ska göra det nästa gång vi träffar dom *s* Ibland får det liksom vara... Men jag vet att Micke tog några, så jag ska sno åt mig dom sen *s*).

Aston tyckte nog faktiskt att det var lite jobbigt att inte ha den där vanliga lunken vi haft under hans första levnadsvecka, även om det inte var stressigt för mig på nåt sätt. Alla tog hand om mig, fick allt serverat osv. Men Aston stökade lite på kvällen fram till midnatt, ömsom sömn och ömsom äta liksom. Men vi åker med tåget och tar det för vad det är :-)

Inatt vaknade han bara en gång för att äta ungefär vid kl 4,30, Aston och jag kom i säng igen vid 5,30-6-tiden och sen vaknade han strax efter 8 igen. Så det är helt ok!!

Nu har han sovit sen 9,30 och jag har kunnat lägga honom på kudden och fått lite datortid (och passar på att bränna backup på foton som jag glömt göra sen maj i år *gaaaaah*). Snart är det nog dags för mat här igen tror jag...

Här kommer ett nytt kort på Aston på favvo-kudden. Vår lilla sömntuta! Som vanligt, bara snapshots... Men det är viktigare att få några bilder på honom iaf!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet att det är lite tidigt att säga, men nog ÄR han lite lik far sin...? En sån liten gullunge, man riktigt SER hur mjuk och gosig han är! Härligt att han sover bra, det är guld värt.

För övrigt är dina "snapshots" väl så bra som mina bästa foton, så dem ska du inte vara missnöjd med!

Anonym sa...

Wow så perfekt han är grabben.

Carina(62Carinaz)

Catharina sa...

Japp, jag skulle precis skriva som Jenny, att dina snapshots är som mina bästa bilder :-)

Grattis än en gång till lillkillen!

Anna sa...

Bättre med snapshots än inga foton alls kära du.

Höstkramen Anna

Anonym sa...

Stort grattis till Dig och Fredrik, Helene! Så mysigt med en bebis i familjen!

Kram Liza

Karin sa...

Oj va de går fort, har du tänkt på att han inte ser ut som en nyfödd liten bebis längre, utan kinderna har börjar runda till sig och han ser ut som en bebis :)

Anonym sa...

Så söt han är!

Ulrica sa...

Grattis till söta lillprinsen!!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Vilket liv de för de små! Käkar och somnar om! I natt fick vi sova 5!!! timmar i sträck! Urlyxigt! Här blir det mycket sovbilder också! Ha det gott!