torsdag, september 18, 2008

Dagens snyftare

Det är otroligt vad hormonerna spelar en ett spratt då man precis fått barn... *s*

Jag tänkte ta mig ut en sväng med Aston i vagnen på eftermiddagen, för att röra på mig... Innan tänkte jag hänga tvätten och bad Martin kolla till Aston som låg på en kudde i soffan och filosoferade. När jag står i badrummet hör jag Martin börja spela på sin gitarr för Aston, jag tittade till dom och ser att Aston ligger alldeles stilla och bara lyssnar på sin storebrors gitarrspelande. Får ila in i badrummet direkt för tårarna bara sprutade...

När jag sen kom hem från vår lilla tur rund Fridhemsplan skulle jag berätta om detta för Fredrik, men hann inte mer än tänka på det så flödade tårarna igen *s* Man är bra "fånig" ;-) En sån "liten" sak är så mycket värt, en liten guldkant på tillvaron. Att det är 17 år mellan Martin och Aston spelar ingen roll (och 2 år mer mellan Robin och Aston), de kommer få ett alldeles speciellt band!

Älskar min underbara familj, tänk vilka killar jag har!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till lilla Aston! Det var ju väldigt gulligt av storebror att spela för honom..så jag förstår att tårkanalerna öppnades *lol* Själv tycker jag att jag allmänt blivit mer blödig sen jag fick barn...även om det är tre år sen sista föddes! Har väl med moderskapet att göra! Glöm inte fota när han spelar för Aston nästa gång bara ;-)

Christine sa...

Helt normalt ;)
Man blir sådär, och jag tycker inte att det "går över" heller..
Men det gör inget =)
Aston har nog världens bästaste storbrorsor!!

Ilona sa...

Det var lääänge sedan jag hade småbarn men tårarna flödar ändå! En sån känsla! Hormoner eller inte, det är sådana stunder och minnen som etsar sig fast.
Jag kan tänka att lille prinsen hört det för och kände igen det och förundrades att se vem som spelar för honom!

NJUUUT!!!

Anna sa...

Här sitter jag och lipar över hur gulligt det är...

Höstkramen Anna

Nallebr.. sa...

tårarna rinner på mig med när jag läser ditt inlägg:)

Sanna F sa...

Vad gulligt!!!
Man blir rörd när ens barn är så där söta :)

Åldern spelar inte någon roll. Min äldsta storebror är 16 år äldre än mig! Han är min stora idol och jag älskar honom!!! :)

KRAM

Monica sa...

Att jag blev så där blödig då jag fick barn är nästan det bästa som hänt mig. Det är skönt att få utlopp för sina känslor! Vilken fin historia det här var.

Anonym sa...

Förstår att du blir rörd! Jag blir ju det tamejtusan!