lördag, augusti 09, 2008

Fotografera är kul!

Det är onekligen fantastiskt kul att fotografera! Jag har länge länge "fuskat" och fotograferat på P-mode på min 350D... Det är bekvämt, jag har fått fotona som jag vill och som en fotografvän sa "Det viktigaste är att du får bilderna som du vill att de ska se ut, det är inte fusk"...

Men nu när jag har min 40D så har jag börjat testa mig fram på de mer kreativa zonerna på kameran och då främst med bländaren...

Har återigen börjat läsa på i mina fotoböcker och nu under semestern har jag testat att fota och ändra bländaren... Jag tar fortfarande bilder i P-mode, så jag vet att jag verkligen får NÅGRA bilder från tillfället... Men sen ger jag mig på bländaren och leker :-)

Kolla in detta abstrakta fotografi, att fota människor är egentligen vad jag brinner för. Men ibland så är det skoj att fota annat oxå :-) Vad är det på bilden?

Jajamensan, ni har sååå rätt allihop :-) Fotot är på en gitarr!!

18 kommentarer:

Jenny sa...

Jättesnyggt foto!
Jag tror bestämt att det är en gitarr. :)

Ha det fint!

Helena Påhlsson sa...

gitarr ... tror jag...

Marie sa...

gitarrsträngar tror jag med. visst är det kul att fotografera!

Anonym sa...

Gitarrsträngar :)

Stor kram till dig, hoppas du har en skön helg!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Coolt, visst måste det vara en gitarr! Ngt som finns gott om hos er?!

Laila sa...

Gitarr!
Fortsätt att leka och läsa dig fram. Det tjänar du på!
Skadad av att vara sambo med en fotograf...? Nä, inte jag inte! :-P

Isabella Bjerlöv sa...

Det ser ut som en gitarr :D Visst är det kul att leka med kameran, jag måste nog sluta vara så lat och testa mer utanför p-mode!

Maria M sa...

Gitarr, tror jag med! Schysst vinkel! =)

Anonym sa...

En stålsträngad gitarrhals! Supersnyggt foto! /Elin

Anonym sa...

Jag fotograferar till 95% med Av-läget :) Jag vill oftast reglera skärpedjupet... Om det är bara en point-and-shoot som jag inte ska ha till något kör jag det gröna, men det händer sällan... Det tycker jag är fuskläge, inte P :P

Anonym sa...

Häftigt foto! Jag såg inte först, men sen klarna det, gitarrsträngar! :)

Miaa sa...

OJ, vilket snyggt foto på en gitarr (hals heter det va, där strängarna är...)! Vilken fotobok tycker du är bäst att ha som amatörfotgraf till en som inte gått någon som helst fotokurs överhuvudtaget...?
Kram Miaa

Fotograferande Maria sa...

Gitarr :) Jag foto är KUL

Anonym sa...

Visst är det väl gitarrsträngar. Läckert foto. Jag fotar mest på "P" jag med. Som du säger, enkelt och lite "safe" så där. Jag har ingen ork för tillfället att sätta mig in i inställningarna men ambitionen finns där.

Anonym sa...

En gitarr ser det ut som ;-)

JÄtte fint foto!

Anonym sa...

gitarr såklart..

Jeanette sa...

Coolt foto. Håller med övriga om att det är en gitarrhals.

Anonym sa...

Håller med: foto ÄR kul! Kanske inte alltid för barnen (som i mitt fall får stå ut med mycket *lol*)och jag kan tänka mig att er lilla bebis kommer fastna på en och annan bild ;-)