fredag, augusti 15, 2008

Exakt 21 dagar kvar....

...ja, 3 veckor till beräknat födelsedatum för vår Bebis... Så nu kan h*n komma när h*n vill!! Vi vet ju inte om det blir en pojke eller flicka, har kommit på några flicknamn vi tycker om... Men pojknamn då?!!! SVÅRT!!! Vi får se vem det är som tittar fram sen, vet av erfarenhet att det inte alls är säkert att bebisen passar i det namn man funderat på. Men det är ju skoj om man enats lite om åt vilket håll man drar. Själva vill vi ha lite internationella, korta namn som passar till Robin och Martin. Inga gamla svenska namn såsom Sven, Oskar, Pelle (som förstanamn då) även om jag inte har problem med att andras barn heter så *s* Utan det är mer internationellt som gäller. Vi funderar vidare!!

Har packat BB-väskan, eller ja iaf Bebis grejer och påbörjat min necessär. Oxå svårt att packa BB-väskan *s* Det är lätt att man tar med alldeles för mkt grejer, som om man ska flytta in på förlossning/BB ;-) De flesta kläderna vi har köpt är unisex, med lite drag åt pojk... En flicka har ju lättare att ha lite pojkigare kläder än tvärtom :-) Så det är unisexkläder jag lagt i väskan... En rosa body får åka med, i övrigt är det neutrala kläder som gäller *s*

8 kommentarer:

Anonym sa...

då kanske "mitt" namn som ajg gillar passar. jag får ändå inte döpa en eventuell son till de för sambon är inte alls inne på nå internatiopnellt alls ;-) de ska va pär elelr erik eller liknande enligt honom ;-)

jaja iaf så rä mitt förslag Adrian

Sanna F sa...

Vad spännande!!!

Anonym sa...

Ojoj, avis är bara förnamnet :)

Anonym sa...

Har ju två döttrar så jag kan bjussa på "mitt" pojknamn; Sebastian. Jag gillade det skarpt men min sambo var inte helt övertygad. Han ville ha en Melker. Tur att vi fick flickor, där var vi överens!

Ellinor sa...

Richard? Robert (fast kanske väl likt Robin)? Eric? Pierre (åtminstone i de latinska språken).

webmosterhelene sa...

Tack för namntipsen! Fnyz, jag gillar Adrian, men det gör inte Fredrik *s* Isabeli: Sebastian är fint, men det heter en kompis son... Myran: Rickard heter min bror, Robert blir för likt Robin och Erik heter Robins bästis *s* Pierre känns inte rätt på tungan heller... SVÅRT SVÅRT!!! Hehehehe

Anonym sa...

Namn är spännande och svårt...
Marcus kanske?

Fotograferande Maria sa...

Hej! OJ vad nära det är nu! Jag gillar William. Jag lånar med fotolänkarna. Kram Maria