lördag, augusti 09, 2008

En evighet och ett kort ögonblick

Det känns som en evighet och ett kort ögonblick innan Bebis är här! Evighet för att jag känner mig tung och otymplig (fast ändå smidig ibland), sover illa de flesta nätterna, måste upp och kissa och så kan det ju vara hela 5 veckor kvar till födelse... Ett kort ögonblick är det ändå eftersom jag vet hur fort tiden går när barnet väl är här! Jag menar, vad är 27 dagar till BF egentligen? Inte mkt...

Jag är inte otålig, det ska bli spännande att se om Bebis vill komma lite innan BF eller om jag får gå över tiden. Robin kom dagen före BF och Martin en vecka efter BF, så det kan ju onekligen gå hur som helst *s*

Längtar gör man likafullt, men njuter av att prata med Bebis i magen, att klappa magen och känna hur h*n rör sig och svarar med små buffar och rörelser när jag lägger min hand på magen! Att försöka memorera hur rörelserna känns, hur Bebis rör sig. Att minnas längtan och nyfikenheten!

Ja, det är verkligen en evighet och ett kort ögonblick tills en älskad Bebis är här! Och visst finns det en liten oro att nåt kan gå på tok denna sista tid, samtidigt tar inte oron överhanden över lyckan och känslan att veta att Bebis snart är här!

Information från Familjeliv:
Du har gått 253 fulla dagar av 280 (90%).
Du är i vecka 37.
Du har gått 36 fulla veckor och 1 full dag(v36+1).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 4 sep 2008
Du har 27 dagar kvar till förlossning.

1 kommentar:

Petraso sa...

fniss ja räknar inte se dig på mässan i gbg..... eller kanske...fast med barnvagn...

Njut av magen!!!