lördag, juli 19, 2008

Boar jag/vi???

Hehehe, vi måste ju röja och rensa för att få plats med lilla Bebis... Men idag tog vi tag i källaren och har rensat och kastat massor och åter massor med prylar... Så fantastiskt skönt!

Nu tänker jag inte röra grejerna i källaren igen förrän den dagen vi flyttar härifrån ;-) Den dagen blir det rensning bland alla lådor med böcker, för det finns en hel del böcker jag aldrig mer kommer läsa.

Jag har sen jag varit tonåring samlat på Stephen King och Agatha Christie-böcker och även Margit Sandemos Isfolket-böcker, även om jag inte kommer läsa dom igen vill jag spara dom... Men alla gamla 80-talsböcker såsom Jackie Collins mm kommer åka på soptippen ;-)

Så nu är det resten i sovrummet kvar, ska skänka bort lite mer tidningar och sen sälja endel tidningar som är lite nyare (och som man faktiskt kan få några kronor för)... Sen ska en spjälsäng inhandlas, men det gör vi om några veckor.

Sen skulle jag faktiskt behöva röja i min scraphörna oxå, funderar på att verkligen ta på mig röjarhandskarna och sälja av en hel del... För att få plats *s* Ja, vi får se vad jag orkar, nu är min rygg paj efter 2,5 timme i källaren ;-)

Tjing och hej!

7 kommentarer:

Anna sa...

Hihihi skulle nog säga att här boas det för fulla muggar. :O) Skönt att få det gjort, men illa att man ska behöva vara gravid för att få det gjort.

Sommarkramen Anna

Pylle sa...

Alltid bra att boa men precis som Anna skriver här ovan är det ju dumt att man måste vara gravid för att börja på med det. Känner att mina boara tendenser kikar fram mer och mer nu för varje dag.
Kram på dig.

Fotograferande Maria sa...

Hej! Oj vad mysigt att få boa. Jag har boat färdigt och inväntar nu barnbarnen ;) även om jag hoppas det dröjer så att lillkillen blir lite äldre än de han är morbror åt. Kram / Maria

Jozebelle sa...

Vad ni fixar och donar, du glömmer väl inte att vara rädd om dej...

Vi ska fixa ute i vårt förråd och då hopas jag att jag får släng känslan för då blir det ordentligt rensat!!!sen ska det bli hyllor där ute...

Ellinor sa...

Det är så skönt att rensa, vi gjorde det innan vi flyttade i höstas! Ser framemot en eventuell scraphörne-rensning med försäljning ;)

Anonym sa...

Härligt det låter. Jag ska nog också rensa lite i scrapprylarna nu. Har papper och dekorationer jag aldrig skulle använda... Lika bra att sälja =)

Caroline sa...

Hahaha jag har också samlat på Agatha Christie böcker som jag aldrig kan förmå mig att kasta....