måndag, maj 19, 2008

Fåniga mamman såhär på nattkvisten ;-)

Alltså, det är helt sjukt hur stolt man kan vara över sina barn! De är snart vuxna och man får se hur de börjar utveckla sig som egna individer.... Ja jäklarns!

Varför dessa sentimentala tankar såhär på nattkröken, borde inte den gravida kvinnan sova? Hon som ska till MVC kl 8,30 imorrn bitti och som är en av Sveriges morgontröttaste mammor?? Jooo, hon är på väg i säng, och Bebis kickar och tycker detsamma ;-)

MEN, jag måste bara få skriva.... Jag måste vara den fånigaste tonårsmamman i universum eller nåt, och stolt *s*

Det som utlyste det hela var när Robin alldeles nyss visade mig ett av slutarbetena i gymnasiet. Han har jobbat i Illustrator och gjort såååå fantastiskt fint arbete. Vad är det att bli så till sig för då?

Jo, jag kom att tänka på att för 6,5 år sen så började jag arbeta i bildredigeringsprogrammet Paint shop pro... Den då 12-åriga Robin var oxå jätteintresserad och lärde sig massor... Han har gjort så mkt roligt i PSP, och nu jobbar han i både Photoshop och Illustrator... Jag arbetar i Photoshop, men har aldrig ens tittat i Illustrator förrän ikväll och jag blev så impad av hans arbete!! Tänk vad lite inspiration gör när man är liten...

Som när Robin var 8 år, jag pluggade på KomVux och läste matte. På sommaren så räknade jag ekvationer och Robin var såååå nyfiken och jag lärde den lilla parveln att räkna enklare ekvationer och förklarade även vad "roten ur" var. När han kom till skolan efter sommarlovet frågade han sin lärare när de skulle lära ut ekvationer och "roten ur" och blev besviken på att det skulle dröja ända till högstadiet... Martin intresserade sig oxå för matte, och idag är de båda riktiga fenor i det ämnet!

Och Martins gitarrspelande, det börjar låta sååååå bra. Han är oerhört självkritisk, kan höra hur jag själv låter ibland när jag försöker förklara vad jag gör och att det inte blev som jag tänkte mig... Men han är såååå duktig, och funderar nu på att köpa en bas oxå (han har en akustisk gitarr och två elgitarrer, varav en är från 70-talet). Varför köpa en basgitarr oxå? Jo, för att kunna behärska den oxå såklart.

Ja, som sagt... Fånig och stolt mamma, älskar er mina STORA barn!!! Ni är helt fantastiska, som klarar allt ni tar er för och med bravur också!!! Ödmjuka och go'a!! Ni gör mitt liv värt sååååå oerhört mycket! Tack för att ni finns!

God natt till er alla! Nån gång måste jag nog scrappa om detta "fåniga" och oerhört "skrytiga" inlägg, bara för att jag ikväll svämmade över av kärlek :-)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket härligt, underbart, varmt och kärleksfullt inlägg! Tonårsbarn kan vara helt underbart ljuvliga! :) Hoppas du orkar upp om ett par timmar. /Gunilla, www.deltaskatter.se

Anonym sa...

Dina killar verkar vara urmysiga :)

Anonym sa...

Underbara Grabbar du har, vet själv hur den där känslan är all denna kärlek de berikar mitt liv med och all kärlek jag får ge mina barn och stoltheten, stoltheten över ett barn är en helt underbar känsla....
Kramis/LenaS

Karma sa...

Underbart inlägg! håller med dig fullständigt, man svämmar över av kärlek o visst är det ljuvligt. Kram på dig!

Anna sa...

Ja de är allt bra duktiga dina pöjkar!

Tänk nu är det inte långt kvar tills vi ses!!

Sommarkramen Anna

Anonym sa...

Precis så som du säger; tänk vad lite inspiration gör när man är liten! Det måste kännas underbart att se hur saker som ni gjorde för länge sedan visar sig ge så mycket idag och i framtiden. Du har all rätt att vara stolt!

Jozebelle sa...

Åh vad härligt det är när man har vett att uppskatta sina barn och vad de kan... *Undrar om min mamma kunde lära sej det med. Grymtar*
Du gör alaldeles rätt i att vara stolt över dina barn...det är en mammas rättighet!!!!!

Hoppas att det gick bra på MVC

Kram Ann-Marie

Christine sa...

Vilket underbart inlägg!!
Hela du svämmar över av kärlek =)
Såå kul <3
Kramisar!!

Ilona sa...

Va härligt Helene...att känna så! Vet du..jag tror dom är lika stolta över dig! Tänk att bebisen får växa i en kropp som svämmar över av kärlek!!
H*n kommer att älska sina bröder ända från början...

ylva sa...

fast jag tycker varken att inlägget känns fånigt eller skrytigt, bara kärleksfullt och glatt :). och jag hoppas att min son är lika duktig och intresserad som dina pojkar när han är tonåring...

Ulrika aka LillBlomman sa...

Här sitter en mom to be och är alldeles rörd över din kärlek till dina killar! Vilka fina förebilder bebben får! Klart att du är stolt!!! Jag har svarat dig på Scrappiz! Ska in på op. på fredag så är angelaägen innan! Kramen!

Scrapangel sa...

Kärleken kan dra iväg våra känslor över alla jordens högsta berg - så var stolt över dina söner!

Kram.

Anonym sa...

och tänk.... de kommer ur dig, har uppfostrats och inspirerats av DIG ;)

~Karin~ sa...

Hej raring! Klart du ska vara stolt över dina underbara grabbar! Som jag sagt innan...om mina barn är så goa när dom blir tonåringar så kommer jag att vara en mkt stolt o nöjd mamma!! Härligt kärleksfullt inlägg :)

puss å kram