onsdag, september 12, 2007

Holland sista dagen - foton

Efter endel strul med skjuts och så, så löste sig det hela och jag och Lucy tog bussen till Leiden centralstation, tåget till Schiphol flygplatsen och lämnade vårt bagage och sen åkte vi in till Amsterdam. Vi gick på Madame Tussaud och Anne Franks museum... Sen drog jag till flygplatsen och Lucy träffade en bekant (hon skulle åka hem dagen efter).

Passade på att fotografera de ödsliga hytterna på stranden i Katwijk innan vi åkte. Det småregnade och blåste, kändes nästan öde...

Framme i Amsterdam.... Busy busy... Massor med folk, bråttom har de.

Orange är Hollands färg

Galet mycket duvor på Dam square... De fick Doritos av oss och var som tokiga. Jag fick ett totalt skrattanfall då jag fotograferade Lucy, det såg så grymt roligt ut :) Annars är jag väl inte så förtjust i duvor. Men de är lättare än man tror...

Ja, jag och Lucy var ju på Madame Tussauds... Så skoj! Har massor med galna foton, roliga foton, fina foton.

Jag och Mel Gibson ;-)

Abstrakt och coolt

Jag mötte Lassie!! Eller snarare Spindelmannen och passade på att klättra lite *hihihihihi*

Såna här uppgångar fanns det överallt, så ljuvliga :)

Lucy

Ännu en cool bakgrund... Saknar såna här i Sverige, så man kan få lite annorlunda och roliga foton :)

Kolla in cykelparkeringen vid Centralstationen... Innan jag åkte hem var jag tvungen att springa förbi den och fota....

Resan hem gick jättebra! Kl 17 var jag på flygplatsen, tog en fika och lyssnade på ljudbok och vips var kl 20,15 och planet lyfte hemåt. Fredrik och Martin hämtade mig på flygplatsen, så härligt att vara hemma igen!