onsdag, juni 13, 2007

Martin slutade 9:an igår!

Idag mår jag bättre! Puh, har haft ett migränanfall i 2 dagar, det inföll liksom inte så lämpligt. Men det är inte så ofta jag har migrän längre...

Nå, det jag skulle komma till var ju Martins avslutning igår, orkade inte ladda upp bilder igår. Han slutade ju 9:an och kände sig glad över det :) Som alltid är det tjejerna som gråter, killarna är mest coola *s*

Martin var nöjd med sina resultat, 215 p totalt resulterade slutspurten i... Han höjde sig från 190 p till 215 p och vi tror och hoppas att det nu räcker till hans förstahandsval för gymnasiet :) Han har verkligen legat i under våren, förstod väl allvaret först nu på vårkanten. Men bättre sent än inte alls, för det gav ju resultat! Han fick ett MVG och det var i engelska, han hade flera VG:n och så endel G förstås... Men han är nöjd med sin insats och jag är nöjd och stolt jag med!

Avslutningen var i S:t Görans kyrka! Det är fantastiskt skoj att de har avslutningarna i kyrkan igen. Under 3 år har eleverna valt att ha avslutningen i skolans aula istället, men nu ville de tillbaka till kyrkan. Mer stämningsfullt och så... Det som är lite roligt med denna kyrka är att jag tog studenten i densamma (har oxå gått i samma skola som Robin och Martin nu gått högstadiet i, men då jag gick där var det ett gymnasium istället), bägge killarna är döpta i den kyrkan, min farmors och farfars begravning har varit i denna kyrka och nu även Martins avslutning då.

Jag och Martin utanför kyrkan....


Kyrkan var full av glada, ledsna, förväntansfulla 9:or och deras föräldrar, syskon, släkt och vänner!!


Klass 9A (Martins klass) får diplom och varsin stor röd ros och varsin ask med chokladhjärtan.


Fredrik och Martin. Fredrik var med på avslutningen, han tog ledigt några timmar från jobbet och kom med oss :)


Härliga poolare!!! Lukas, Alex och Martin


Vilket härligt gäng! De är så olika i sina stilar, men så coola och så bra kompisar :)


Tack för titten!!!!

8 kommentarer:

MarieG sa...

Du har all anledning att vara stolt över din son!!! 215 p. är jättebra o iallafall här så räcker det till alla program utom hantverksprogrammet. Här är det skolavslutningar på fredag... då blir det jordgubbstårta!!!

Anonym sa...

Jissus, tänk när min lille plutt är så här stor :)

Anonym sa...

Det var så roligt att läsa ditt inlägg om din son. Min är lika gammal och slutade i fredags, även han har gjort ett mycket bra resultat.Vi kan verkligen vara stolta!!!
Har använt mig av din skissblogg idag... nr 56. Kolla gärna in på min blogg.Det är han som slutat nian....
Hoppas huvudet blir bättre.
Kram Aase

Anonym sa...

Skitbra jobbat av honom.
Det här med poäng fattar jag noll av, sätter mig in i det om 7 år si så där.

Inte kul att läsa att du har haft migrän igen, hoppas inte det är något varaktigt.

Kramen Anna

~Karin~ sa...

Hej raring!
Åh, fina bilder och tänk att Martin gått ut nian nu! Grattis till honom och till det fina resultatet :)

puss å kram /K

Anonym sa...

Hej Helene! =)
Jag ville bara tala om att jag gjort ett kort efter en av dina fantastiskt fina skisser på din skissblogg! =D
Kika gärna in på min blogg!
Trevlig helg!!
Kram Petra

Anonym sa...

Vilka fina bilder på en stilig son, och extra stilig är han ju på avslutningsbalen.
Min yngsta slutade nian i torsdags, oerhört svårt att förstå, och lite konstigt att vi efter 19 år på samma skola inte hör dit längre, mendet är skönt också, en ny epok i vårt liv börjar.

Jag... sa...

Stora killen! Fina foton! Kram