tisdag, augusti 01, 2006

Diamonds are a girls best friend...

...eller "Vi var på museum idag" *ler*
Jag, Fredrik, Fredriks bror Christer och Christer dotter Ina var på Tekniska muséet och Etnografiska muséet idag... Supertrevligt!! Lunch vid Tekniska och sen en Latte vid Etnografiska...

Först dagens favoritfoto nr 1 :)

Ina får låna mitt halsband, och tänk att en 1,5-åring oxå älskar smycken så mycket :) Se glädjen i ögonen!!!

Nå, åter till dagen... Först in på Tekniska:

Gamla bilar i rader :)


Inne på racerbilsutställningen gick jag och Ina till sparkbilarna, visst var hon lite liten så hon kunde inte sparka sig fram, men skoj var det iaf!


Liten men envis :)


Fika vid Etnografiska... Undrar vad Fredrik gör för att få detta underbara leende tillbaka :) Synd att fokuset hamnade på Fredriks hand och inte på Ina, ögonblicket efter var leendet inte lika stort... Men jag gillar bilden iaf! Blomman är medvetet placerad i förgrunden för att skapa lite djup och färg.


Vi leker med blommorna (och det var fejkade blommor, så det gick kanon att leka med dom!)


Lukta, pappa!!


Här säger jag nåt till Ina, och får ett underbart leende :) Det här är Ina i ett nötskal *s*
(Foto: Fredrik)


Här är ett superfint parasoll utanför Etnografiska, jag såg färgerna direkt :)))

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbara bilder på söta lilla Ina!!!

Elisabeth sa...

Så söt hon är lilla Ina!
Det var länge sedan ajg var på Tekninska och Etnografiska - kanske ska ta mig en tur dit på fredag...

Anonym sa...

Vilken fantastiskt fotograf du är Helene! Parasoll-bilden är urhäftig!!!

Enikö sa...

Vilka härliga bilder Helene! Kram

Zarah sa...

DU är sååå suverän på att fota - jag upphör aldrig att förundras!

Anonym sa...

Nu du har även jag hittat hit! Haha! Jag ska ta och försöka komma igång med att skriva i min blogg med.
Vilken härlig dag ni verkar ha haft! Och vilka härliga foton du tagit!
Stor kram!
/Sanna

Sandi sa...

Haj :)
Jag har kikat in här hos dig, underbar tavla!
Kram