måndag, juli 10, 2006

Paris DAG 5 - Disneyland

060626 Måndag:
Vi är här!!!


Vi gick upp kl 7 på morgonen, då vi trodde att parken öppnade kl 8. Men grindarna öppnades kl 8,45, man kom in i parken vid 9,30 och vid 10 öppnade attraktionerna. Men så här i efterhand kändes inte väntetiden så lång. Det var rätt långt att gå från parkeringen till parken t.ex. Parken var häftig, men jag trodde den skulle vara större. Men inte är vi besvikna trots det :)

Trötta men förväntasfulla ändå :)


En av alla de fina butikerna som låg på Main street. Eftersom det var regnvarning i luften köpte vi oss regnponchos för 28 euro, att vi faktiskt inte behövde dom sen spelade inte så stor roll... Vi var oerhört nöjda över att vi inte behövde springa och köpa dom ifall de behövdes senare :)


Presentation behövs väl inte av denna söta kille??


Jag gillar ju pirater och så, så det här skeppet har blivit fotat mååååånga gånger av mig ;-)


Vi delade upp oss, så vi med tonårskillarna gick åt ett håll och familjen Lundkvist-Grönroos stannade inne på Fantasyland med Matilda :)

Bland det första som händer är att Robin råkar tappa bort min jobbmobil i den allra första attraktionen vi åkte. Han skulle ha den som säkerhet ifall vi kom ifrån varann, men i första attraktionen gled mobilen ur hans byxficka (trots att den var stängd)... När vi upptäckte det så försökte jag ringa till mobilen, men den var avstängd trots att jag visste att den var på när Robin fick den... Robin var så ledsen, men en mobil går ju att ersätta... Så vi gick tillbaka till utgången för att kolla om dom hittat mobilen (handlade om ca 10 min) och det hade dom och stängt av den... Så jag fick trycka in pinkoden för att bevisa att mobilen var min (efter att ha förklarat hur den såg ut). Alla var lyckliga och glada :)

Vi tar oss till nästa attraktion och alla är supernoga med sina saker denna gång, Robin tar ut plånboken med sina och Martins pengar i (120 euro ungefär) och lägger i en nätkorg under sin stol. När vi kommer ut ur attraktionen så går vi därifrån och kommer bara ner i en arkadhall där killarna tänkte spela lite. Där upptäcker Robin att plånboken är borta, han har glömt den och springer direkt tillbaka men den finns inte kvar :-(( Han är helt förtvivlad och Martin är ledsen, det var ju hans pengar oxå... Jag och Fredrik kommer överens om att de får pengar av oss, det är ju bara pengar, men lite bedrövade är de ju... (Fortsättning följer längst ner)

Nå, vi äter lunch och sen blir det lite gladare miner iaf :) Grabbarna kollar in vart vi ska :)


Så fantastiskt pampigt, Törnrosas slott syntes över hela parken!


Härlig bild som Fredrik tagit! Han är så duktig med kameran, tar så härliga vinklar!!!

(Fotot taget av Fredrik)

Space Mountain Mission 2, den allra första banan vi åkte :) Man skjuts upp i röret du ser där!


Jag och killarna har lite vätskepaus i värmen :)


Indiana Jones-banan, en av de 3 banor vi åkte mestadels av tiden :)

(Fotot taget av Fredrik)

Disney-paraden, pampigt och coolt! Jag klättrade upp på ett staket och fotade. Höll i mig med ena armen och fotade med den andra, då var det tur att vi hade Z3:an oxå där man bara behöver en arm för att sköta den ;-)

Skönheten och Odjuret


Jasmine och Aladdin


Den allra sötaste lilla Mimmi Mus, eller hur???


Som sista grej på dagen är att vi går till Stadshuset/CityHall på Main Street för att kolla om plånboken blivit inlämnad där. De får beskriva plånboken, Martin har ju även skrivit sitt namn och hemtelefonnummer i den, så det var ju lätt att beskriva den... Och nedan ser ni två lättade killar utanför City Hall, det visade sig att grabbarna fick tillbaka plånboken med alla 120 euro i!! Kan man ge personalen annat än en stoooor applåd och jättefin credit! Vi tackar så oerhört mycket!!!


Vid 19-tiden på kvällen lämnade vi parken och begav oss mot hotellet. Vi letade och letade efter nån stor mataffär och det var inte odelat lätt :-s Men till slut så hittade vi en butik och kunde handla middag... Vi köpte två middagar på en gång (en till dagen efter oxå), vi hade ju pentry på hotellrummen så vi valde att äta de flesta middagar där...

Inga kommentarer: