fredag, juli 14, 2006

Ett H

Eftersom jag heter Helene, så gillar jag ju H:n :) Så igår var jag förbi R.O.O.M - efter ett tips från Åsa (tack, hjärtat) - och inhandlade mig ett trä-H!

Här kommer en liten beskrivning om hur jag gjort H:et, ja målat det alltså...

Material:
En bokstav i trä
Akrylfärg (jag har använt Making Memories färger)
Tjock pensel
Tunn pensel
Blyertspenna
Band



Först grundmålade jag H:et i Manilafärg, typ benvit


När färgen torkat målade jag dit blommor med blyerts (blommorna är inspirerade av Åsa - såklart *ler*)


Blommornas konturer målas svarta och när den torkat så har jag färglagt resten... Sen dit med lite stjälkar och pistiller...


Det sista gjort, mina prickar är där och så ett band :)

8 kommentarer:

Anonym sa...

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa så najs!
fanns nog inte Å där va;)

webmosterhelene sa...

Nä, Å fanns ju inte.... :-s

/Camilla sa...

Så snyggt!! Jag får nog ge mig ut på jakt efter ett C...

Erica sa...

Så snyggt! Jättefin blomranka!

Mikaela sa...

Oooohhh, like like....stod och höll i stora träbokstäver på panduro i dag.

Anonym sa...

Men va läckert du färglagt blommorna!! Gulligt!

~Karin~ sa...

Gomorron darling!
Jättefint H du gjort!! :-)

Håller på och pillar med väskan, har målat den och stämplat dit namn och satt lite band, ska fixa lite dekorationer också så får vi se om den går att ge bort *ler*

puss /K

Lilo sa...

Så snyggt Helene!!! Kanske skulle göra mig ett L! =)
Jag har PM:at dig på Scrapbutiken efter att ha sett dina fina Paris-foton här!