torsdag, juni 15, 2006

Fotbollsfest på Chinateatern!

Jag mår egentligen inte så bra, har sovit typ 4 timmar inatt (vaknade kallsvettig och med värsta hjärtklappningen, vet ej vad det var, men hade inte drömt nåt iaf)... Så jag har varit aptrött och illamående hela natten....

Men trots detta så valde jag att hänga med på fotbollsvisningen på Chinateatern. Sverige spelade sin andra match i VM mot Paraguay ikväll... En sån där måste-match... Vann dom den matchen är det klart att dom går vidare till slutspel (att det sen tar stopp där, ja det räknar vi väl med). Tänkte som så att om jag inte orkar, så får jag åka hem tidigare...

Johan hade fått 5 biljetter från RixFM! Nice! Först var jag, Fredrik och Johan på Flying Scotsman och käkade middag... Sen in till Chinateatern vid Berzeliipark och mötte upp Johans tjejs väninna (Annika skulle komma först senare pga att hon jobbade)...

Och det var faktiskt superskoj att sitta på Chinateatern och kolla på matchen på storbildsskärm, bland en massa andra supporters som tjoade och skrek och hejjade och lät.... Att Sverige gjorde mål i 88 minuten (HEJA, Kung Ljungberg!!!) gjorde ju inte att det lät mindre... Och i resterande 5 minuter (3 min tillägg) stod hela China upp och dansade, sjöng, vrålade och kramade om varann...*s* Sverige vann alltså matchen med hela 1-0, så ja, det var en upplevelse och jag är glad att jag gick :)

Det enda är att jag som scrappare ångrar att jag inte hade kameran med mig *s* Iaf att jag hade foton på oss 3 (mig, Fredrik och Johan i supportertröjor), men i värsta fall så får vi gå på en grej till och ta lite foton där istället :) Det går ju att efterkonstruera... Såhär är det när man är trött och inte på topp :)

Nu lär jag nog sova som en stock inatt!! Natti!!!

Inga kommentarer: