söndag, maj 14, 2006

Mmmm, underbara ledighet!

Jag tycker så mycket om helgerna numer. Jag jobbar ju inte så ofta på helgerna längre, och det är sån fantastisk lyx. Jag har ju haft babysim på söndagarna i 15,5 år, men sen årsskiftet är jag ledig i dagarna två (oftast iaf, om jag inte måste gå in och vikariera, men då är det ju oftast bara skoj att göra det)...

Igår var vi på stan och shoppade till killarna. Fredrik, jag, Robin, Martin, deras pappa och deras två småbröder och så Robins bästa kompis Erik. Ett stort gäng var vi, kändes väl som om jag inte hann kolla så mkt på kläder (av nån anledning hamnade jag vid vagnen med Robin och Martins brorsor - inte mina småkillar - men det var ok det med). Killarna fick nya shorts, vita t-shirts, varsin snygg rutig skjorta och så nya strumpor. Det blev rätt mycket kläder, helt ok :) Men fortfarande behöver de lite till, såklart. Men i år verkar de inte ha vuxit lika mycket, för de kan ha samma shorts från förra året. Så nu får man liksom fylla på förrådet med lite nytt kompletterande bara.

I fredags kom nya dt-paketet från Scrapaddicted Ett fantastiskt fint paket, med 2 olika papperslinjer och flera olika färger mm, så man kan göra många olika typer av LO:s. Helt perfekt! Jag har hunnit göra 3 st LO:s i helgen med detta paket (och det är 3 helt olika stilar på dom), men ni får vänta några veckor på att se dom :) Paketet har ju inte publicerats än, det gör det i månadsskiftet maj-juni :)

Jag trivs verkligen med att vara dt!!! Får endel gjort och i olika stilar, färger mm. Det passar mig perfekt och jag trivs verkligen i Janes team! Vi är ett gäng härliga tjejer, och det är så fantastiskt skoj att skapa på det här sättet! Att få utmana sig själv! Det passar verkligen mig perfekt! Tack, Jane, för att du är en sån go' tjej som låter mig vara en av dina dt:s!!!!

Nu ska jag sätta mig vid vardagsrumsbordet och se om jag får lite mer skapat idag :) Fredrik kikar på Formel 1, och sen ska han ner i garaget. Så jag verkar få en hel dag bara för skapande. Sååååå härligt, det behövs verkligen!!!

Återkommer om jag får nåt mer skapat idag :)

>>kram<<

Inga kommentarer: