söndag, februari 05, 2006

En underbar helg till ända...

Ja, tyvärr är den nu till ända, min scrapträffshelg :) Anna kom med tåget redan i torsdags, vi satt och snackade bra länge... Så mys!!! På fredag förmiddag kom Sanna med tåget, och nästan omgående drog vi 3 till Papprika och shoppade loss lite och snackade med Ingela i butiken :) Efter vårt Papprikabesök tog vi oss in till stan och käkade lunch på Pizza Hut vid jourapoteket... Sen drog vi på en liten shoppingtur på Åhléns City. Senare på kvällen kom Tanja och Åsa och lämnade sina prylar, och Tanja hade med sin supergoda Chili con Carne! Även min älskade son Martin åt tillsammans med oss tanter ;-)
Åsa och Tanja åkte hem senare på kvällen, och på lördag förmiddag kom dom tillbaka. Vi drog alla prylar till fritidset rakt över gården (som jag hyrt i 2 dagar för detta scrapändamål). Helt perfekt med allt utrymme... Anna och Sanna passade på att ta en tur tillbaka till Papprika, men själv började jag kika igenom mina papper mm... Jag bjöd på lunch, det blev fläskfilégryta med ris och sallad.. Och då höll sig även Robin och Martin framme ;-) Det är ju en av deras favoriträtter... Vi scrappade lite till, Karin kom hit vid 18-tiden (då fick alla se hennes mage, bebisen kommer ju den 13 februari så det var skoj att se henne innan)... Middag åt vi på Mamadou, en asiatisk restaurang på S:t Eriksgatan. Gott, och värt att gå dit trots att det var 10-15 minus ute. Efter middagen gick vi tillbaka till lokalen och scrappade till midnatt. Själv kom jag i säng vid 2,20 inatt.


Jag i full scrap ;-)

På söndagen, dvs idag, kom Tanja vid strax efter 10... Då höll jag, Anna och Sanna på och avsluta frukosten. Sen ilade vi över till lokalen igen, Åsa kom senare. Jag fick tyvärr inte så mycket gjort idag, det blev 1 kort, planering av en LO och utklipp av mönster av blommor från ett papper till samma LO... Nåt annat blev det inte, men det är inte det som varit det viktigaste tycker jag. Det absolut viktigaste är att vi har träffats och haft skoj! Det är så underbart att ha vänner som delar ens hobby och som man kan prata om allt med!!!

Tack underbara Anna, Sanna, Åsa och Tanja, för att ni är ni och för att ni var här och förgyllde min helg!

Nu ska jag hoppa i säng! Jag och killarna har ätit blåbärspaj och vispad grädde nu på kvällen, samtidigt som vi kikade på "Charlies änglar" på TV och satt och snackade lite. Det är så värt de stunderna man har med dom!!! Saknar Fredrik dock, han sover i Solna inatt oxå. Jag hade såklart hoppats att han skulle ha kommit hit ikväll, när tjejerna åkt. Har ju inte träffat honom sen i onsdags ju... Men han var och åkte gocart, pratade en kortis i telefon med honom när han var vid banan, och sen åkte han till Solna. Lite tråkigt, men längtan är nog bra att ha ;-)

Sov gott!!!!!

8 kommentarer:

Zarah sa...

Åh, det låter verkligen som om ni har haft en heeelt underbar helg! Det är ni ju avgjort värda, allihop. :)

Sandi sa...

Kikar in så här på morgonkvisten..
Vilken underbar helg ni haft! Ni är så duktiga och kreativa.

Kram Sandi

Anonym sa...

Åh så mysigt ni verkar haft!

Anonym sa...

Det låter som om ni haft en helt underbar helg :-D

Ejris sa...

åh vilken kanon helg ni haft*lite avis* tänk o få både babbel,scrapp åh ännu mer babbel

Elisabeth sa...

Kul att det blev en lyckad helg men kan ju inte tänka mig annat när ett så trevlig gägn träffas!

Anonym sa...

Kul att få se lite från er scrapträff.

Anonym sa...

Tack själv för en underbar helg uppe i Stockholm. Vi drog mest omkring inte ett enda glid ;O)
Längtar redan till nästa år. Fast vi ses ju i april och juni. Det kommer ju bli tre gånger även detta året då ju.

Kramen Anna