måndag, december 05, 2005

Min farfar har gått bort :-(

Nu har min farfar gått bort. Min faster Christina ringde mig på förmiddagen och berättade att farfar gått bort strax efter kl 21 igår kväll. Han avled till följd av sin prostatacancer och njurarna hade gett upp. Som tur var så led han inte, utan somnade in lugnt och stilla på sjukhuset.

Jag och Linda åkte till farfars lägenhet på Pilträdet och mötte våra fastrar Christina och Gunilla där. Jag hade sån tur att Natalie var på jobbet och kunde vikariera för mig, så jag kunde åka dit.

Så nu har vi bara mamma kvar i nästa generation. Alla andra har gått bort (farfar, farmor, pappa, mormor och morfar)... Ja, det är väl livets gång, men känns lite tråkigt med tanke på att jag bara är 37 år :-(

Vi får se när det blir begravning, hoppas bara jag kan gå så att det inte är på en dag då jag har sim. Men då får jag försöka hitta vikarie igen då...

Kram från en lite ledsen Helene

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad trist med din farfar Helene, men han var väl inte purung heller kanske. Skönt att han slapp ha ont i alla fall.