måndag, oktober 24, 2005

Stackars Martin!!

Ja, kan inte säga annat... Stackars lilla Martin (fast så liten är han ju inte förstås, minst 175,5 cm som han är... Men han är fortfarande mammas lilla kille)...

Eftersom Robin har haft huvudvärk hela dagen idag, ända sen han vaknade, så blev det ingen kungfu-träning för killarna. Vill inte att Martin ska åka ensam i tunnelbanan vid 20,30-tiden på kvällarna, då träningen slutar så sent. Så Martin stack ut och sprang en sväng istället. När han kommer hem ber han mig titta på några upphöjda utslag som kliade.... Självklart har man is i magen, det såg ut som nässelutslag och man kan inte göra så himla mycket åt det förutom att ha kylbalsam och ta nån form av allergimedicin... Men då vi inte brukar ha såna preparat hemma, så tänkte jag att vi inte gör nåt åt det hela... Förhoppningsvis försvinner det av sig självt... Men utslagen blev större och större, jättestora... Några var som min handflata.... Då insåg jag att det bara var att ta sig till jour-apoteket och inhandla lite medicin åt honom... Sagt och gjort, vid 20,30-tiden ilar jag till jour-apoteket inne i stan och handlade mediciner åt Martin (och passade på att handla huvudvärkstabletter till mig och avmaskningsmedel till katterna när jag ändå var där).

När jag kommer hem från apoteket får Martin en allergitablett och så smorde jag in honom med Zinkpudervätska, som är kylande och klådstillande. Efter ca 30 min såg man klar skillnad på utslagen och när han var på väg i säng strax före 22,30 så var nästan alla utslag borta :) Bara Martin som var "vitmålad" av Zinkpudervätskan... Så det blir en dusch igen imorrn för honom ;-) Skönt att det blev bättre så fort och så enkelt iaf :) Sen kan vi ju bara undra vad det var han reagerade på....

Kram och godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men usch för Martin! Hoppas ni får något svar på vad han reagerade på. Åt han någon speciell frukt eller något annat allergigt?

AnnaHanna sa...

Oj - skönt att det gick tillbaka så fort ändå. Undrar vad det kom sig av? Hoppas allt är bra annars - har läst ikapp lite om ditt hektiska liv nu :-)
Kraam //Anna